Pages

Thursday, November 29, 2012

Tersentak.....

Bismillahhirrohmannirrohim...

Pagi2 je aku da tgk kelendar..
Baru pasan ade klnder 2013..
Check2 bulan 5..
Hari keramat bakal menjelma beberapa bulan lg..
Takut wei...

Pg ni mak aku da bg lecture kat aku..
Aku ceritakan kenapa aku suka berjalan bila cuti hjng tahun ni...
Ckgu2 yg jauh2 sume da balik kg..
Maklumlah kg die org jauh,
Kg ku kat Gemas je,
So x ke mana pun..
Ckgu2 yg jauh2 ni biasenye akan terlps lah pi kursus ke,meeting ke mase cuti ni..
Mangsenye...
Ckgu2 yg duk dekat dgn sek ni la..
Da adat la tu..
Yg selalu jd mangse aku jg la..

Mak aku relax je dgr ape yg aku ckp,
Last2 die ckp mcm ni..
" angah buat je lah ngah kerana Allah..."
Terkesima wei..berdarah..

Ayat itu yg menyedarkan aku..
Barang kali aku ni da terlupa,
Keje yg aku lakukan ni merupakan satu ibadah...
Ye..ibadah yg perlu aku lakukan walau pun keje itu barang kali bukan sepatutnya aku yg buat..
Ikhlas kerana Allah Hajar..

Ngee..mak kalau kasi lecture berdarah telinga dgrnye..
Apa pun selagi aku ni blh buat keje aku buat...
Insyaallah...

No comments:

Post a Comment