Pages

Tuesday, January 13, 2015

the New Year has began...

Bismillah...

Alhamdulillah..
Da masuk tahun baru da..2015..
Pejam celik...pejam celik da timbul tahun baru..

Of course la setiap manusia di alam cekerawala ni memerlukan azam baru...
Hidup mesti ada matlamat..
Tiada matlamat..we are loss..

Well...
Tahun 2014, telah mengajar aku banyak perkara..
Kerja sebagai guru, tiada apa yang berubah selain dengan beban kerja yang sama setiap hari..
Namun, biasa la..
Ada yang termampu untuk aku buat, alhamdulillah telah pun aku laksanakan..

Azam, tahun lepas da aku penuhi..
Alhamdulillah, akhirnya aku berjaya membeli sebuah rumah kecil di gemencheh..
Jadi orang Gemencheh la kita..
Itu pun setelah aku berfikir berjuta-juta kali,dan juga berbincang dengan husbandku yang muncit tp ensem itu...
Dia bersetuju..tanpa membawa dia melihat rumah  yang hendak di beli itu, aku dan kawan - kawan ku melawat kawasan perumahan tersebut..
Cantik rumahnya..bungalow setingkat..
Dengan tanah sekaangkan kera tu..dapat la aku bercucuk tanam dan husbandku membina reban bagi burung - burung peliharaannya..

Azam yang dapat kupenuhi tahun 2014, adalah menjadi penanada kertas kimia 2..
Baru ku tahu, menanda itu penat..stress..
Tapi x pe..bagi aku pengalaman baru..
Die mengajar aku untuk membahagikan masa dengan baik..
Tapi seronok menanda tu..
In Sha Allah, tahun depan ku ingin menanda lagi...


Ape yang aku x penuhi adalah rezeki..anak..
Belum ade rezeki..

Tahun ni..azam aku untuk menduduki rumah yang ku beli itu,
Nak juga merasa dudu rumah sendiri..
Mana la aku nak cari duit tuk cover sume kos -  kos yang diperlukan itu..

Tahun ni, aku berusaha untuk menjadi guru kimia dan sains yang bagus..
Tahun ini aku mengajar form 5,4,3,dan 1.
Subjek baru aku ajar iaitu sivik..
Best juga ngajar sivik ni..walaupun aku x pandai sangat nak mengajar..

Tahun ni juga..aku berusaha untuk dapatkan anak..
Kate je cikgu sc, teori ade tapi..praktikal fail....

Ya Allah..kau mudahkan la jangan susahkan..

Berdoa juga pada mangsa - mangsa banjir..

Amin...

No comments:

Post a Comment