Pages

Saturday, August 25, 2012

Memories Part 1...

Bismillahhirrohmannirrohim.. Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani..

Rasanya,sudah lama aku tak tulis ape2 kat blog ni..Sorry blog..I have so many works these days..
Well to get started, this is my most important memories that I would like to share...it is continuation from my previous post..if you still remember...
Kenangan aku yang terpenting..aku dan "si dia", me and him..
"si dia" not handsome...tak kacak...
"si dia" tak de duit banyak...tapi berusaha nak kumpul duit..
"si dia" tak suka sms dan call aku...jemu katanya..so..aku ni secara realitinya masih lagi berseorangan walaupun da berdua...I HATE IT...bukannya aku nak dia sms aku 24 jam..
"si dia" akan sms aku bila da seminggu atau lebih...tu pun kalau dia ingat kat aku la...
"si dia" tak kan pujuk aku kalau aku merajuk atau marah
"si dia" perutnye buncit (mak "si dia" kate macam ikan buntal) hahaha
"si dia" suke merancang..haraplah dia buat ape yang die dirancang tu..

ni pun salah satu rancangan die..die yang mule-mule mengutarakan hasrat tuk pinang aku..aku kate kat die jumpa dengan mak ayah..Alhamdullillah..sumenye bersetuju..Mula rancang nak tunang 3.3.2012..tu pun tarikh yang "si dia" pilih..tapi tak jadi sebab anak jiran lak dah ambil dulu tarikh ni..adusss...melepas tarikh yang cantik dan senang nak ingat ni...

26.2.2012 - The day that I belong to someone...Hari pertunangan aku dengan "si dia"....

Seminggu atau dua minggu sebelum aku tunang..aku masih sempat pi jalan-jalan kat Tasik Chini dengan member2 aku, ade program dengan bebudak UITM..sumpah waktu ni,aku tak terfikir pun nak buat persediaan tuk tunang..kalau orang lain, tentu da sibuk..tapi bukan aku..Bagi aku biar majlis tu simple je..
Member2 aku langsung tak tahu aku akan bertunang..aku senyapkan saje..

Seingat aku, ape yang aku dengan "si dia" rancang,tak berjalan seperti dirancang.
Hantaran yang sepatutnye 3 dengan 5 boleh jadi 5 dengan 7, ini sume "si dia" nye hal...
Lagi memeningkan kepala bile mak "si dia" salah beli cincin risik.Itupun aku tanya "si dia" tentang cincin tu, aku da koba kan pada "si dia" cincin risik cincin kosong bukannye ade batu yang timbul..aleh2 "si dia" beli yang batu timbul..Mak dan ayah senyap je, tak tau nak kate ape..
Malam tu aku tidur dengan pelbagai rasa..macam nak lari je dari sume ni...

26.2.2012- hari yang di tunggu dengan berdebarnya...
"si dia" datang dalam tengahhari...terkejut die bile die tengok ramainye orang yang datang..maklumla keluarga aku besar..family belah ayah dengan mak je dah buat teratak kecil ni penuh...
Aku tak ambil mak andam pun..aku x make up pun..ade jiran yang tolong make up kan.aku bukannya suke make up pun.."si dia" pun kate tak ya make up..
Akhirnye, hari tu aku jadi tunangan "si dia"..mungkin da jodoh aku dengan "si dia" walau pun dia tak sempurna mana..oh lupe "si dia" da hilang satu gigi...
 "Si dia" suke lauk daging salai masak cili api tu...tapi yang sedihnye..tak de satu gambar pun antara aku dengan "si dia" gara-gara gune cameraman yang tak bertauliah...

Da 6 bulan aku jadi tunangan "si dia"..tak de yang berubah sangat pun..."si dia" masih lagi dengan perangai tak suke sms tu..sampai cikgu kat sekolah tanya bile masa aku ade boyfriend..aku senyum je..sebab aku dengan "si dia" aku rasa lebih kepada kawan daripada boyfriend..

Mungkin ade sedikit kepelikan dalam hubungan kami..da setahun kami kenal...
"si dia" adalah "si dia"...tak perlu aku mengubah dirinya..cuma aku harap dia kotakan apa yang dia janji kat aku....

Member2 aku ...masih lagi tak tahu aku da bertunang selepas tarikh tu...ade lah yang dapat hidu ...akhirnye dapat gak tahu...

"si dia' tak de kat semenanjung ni...entah bile lah "si dia" nak balik...nampak gayanye bile nak kawin baru dapat jumpe "si dia"..
Betul tak ape yang aku cakap..aku masih lagi bersendirian...


 





No comments:

Post a Comment