Pages

Thursday, November 29, 2012

Damn...Broken Month...

Bissmillahhirrohmannirrohim

1. D/P Gasket RM 4.80
2. Oil filter      RM 13.00
3. Plug, Spark RM 30.30
4. Engine oil    RM 69.00
5. Service Trotle Body RM 35.00
6. Gasket, Cylinder Head Cover RM 52.30
7. Cover S/A, Cylinder Head (D630) RM 169.00
8. Battery water RM 2.70
9. Standard service RM 30.00
 TOTAL RM404.80

Bulan ni aku kopak...kopak..kopak...
Buah hati kesayanganku mengalami kesakitan di bahagian depannya..
Patutla sejak beberapa hari ni aku bawa buah hati ku itu, rase da x best..
Adik aku siap ckp, bunyi buah hati ku mcm bunyi kete enjin diesel...
Betul pun, bunyi enjin buah hatiku da kasar..
Bawa pun da x best..

Pagi2 aku da bawa die ke perodua kat Bahau..
Sampai2, aku ceritakan kat mekanik sane..
Mekanik tu buka bahagian enjin..
Mekanik tu tunjukkan mana yg bermasalah...
Gasket leaking, enjin gegar, moulting kene tukar da...
Allah Huakhbar...
Terkezut aku mendengarnya...
Begitu banyak kesakitan yg buah hati aku tanggung....
Aku sndiri x pasti mcm mane buah hati ku tu blh jd mcm tu..
Aku x bawa ganas2 pun..
Aku pemandu berhemah...
Mekanik tu cuma buat yg d atas tu..
Aku tukar moulting bln dpn..
Hbs bonus aku..
Mcm mane aku nak kumpulkan duet nak kawen ni...huhuhu..
Aku ceritakan gak masalah aku bila selekoh..
Mekanik tu check, dia kate absorber da kene tukar da..
Tu bln depan gak..
Mane la aku nak cari duet tukar moulting..
Akunye buah hati tu da lah spare part die mahal sbb  da x de keluaran die lagi da...
X pe bg aku, biar la mahal asalkan dia tahan dan boleh di gunakan tuk wktu yg lama..
Kwn aku ade ckp convert la buah hati aku tu..
Tp mcm syg je nak convert..
Aku tahu brg2 spare die mahal..
Tapi aku syg buah hatiku tu..

Kusut kepala dan jiwa ragaku...
Makin aku nak dkt kawen, makin bnyk lak dugaan dia..
Aku rasa aku nak beli galaxy tab tu pun kene lpskan dulu...
Makin nak dekat kawen, rase berbelah bagi lak..
Betul ke ape aku rasa..
Betul ke keputusan aku..
Aku rasa entah lah..
Sedih pun ade..Ti susah la aku nak join outdoor tu..
Si dia ade kate,blh je ikut tp bile da ade anak fhm2 la..
Bile anak aku da besar, aku bawa je..



naseb baekla da ade teknologi col internet ni..
Blh aku taburkan sume masalah aku kat sini..
Lagi pun x de org nak bace wei..
Aku je sorang yg bace..hehehe..

Life is short, so we must do whatever to make it a good life..
Till then...bye..

No comments:

Post a Comment